„S-a născut la data de 28.07.1945, în localitatea Dezna, judeţul Arad.
În perioada 1959-1961 a urmat cursurile liceului teoretic din Sebiş, judeţul Arad, iar în continuare cursurile liceului militar „Ştefan cel Mare” din Câmpulung Moldovenesc.
În perioada 1963-1967 a urmat cursurile Şcolii militare Superioare de Ofiţeri de Aviaţie „Aurel Vlaicu”, fiind calificat pilot militar, şef de promoţie.
A fost repartizat în R. 67 Av. V.B. de pe aerodromul Craiova, iar din anul 1968 a fost mutat în R. 93 Av. V. de pe aerodromul Giarmata, unde a făcut trecerea şi a zburat pe avioane supersonice până în anul 1975. În această perioadă a executat trageri de luptă cu rachete aer-aer, asupra ţintelor reale în poligoanele din U.R.S.S. şi, de asemenea, a urmat cursurile Facultăţii de Mecanică ale Institutului Politehnic din Timişoara, în perioada 1969-1972, obţinând calificarea de inginer mecanic.
În perioada 1976-1980 a fost încadrat pilot de încercare la Centrul de Încercări în Zbor Craiova, pentru încercarea în zbor a avionul prototip IAR-93, primul avion de luptă cu reacţie românesc, fiind printre primii piloţi de încercare ai avionului IAR-93, care au încadrat C.Î.Z. Craiova, alături de colonelul Corneliu Coman, care era însă pilot încercător în cadrul Grupului Aeronautic Bucureşti. Deoarece la data numirii în funcţia de pilot încercător încă nu fusese construit nici un avion IAR-93 cu dublă comandă, a executat zborul pe avionul IAR-93, prototipul cu simplă comandă nr. 001 în data de 28 iunie 1976, fără control în dublă comandă. Începând cu anul 1980 a fost numit pilot şef încercare în cadrul acestei instituţii, iar apoi a fost numit inspector de zbor şi şef Secţie metodică şi siguranţă zbor în cadrul C. Av. M., în perioada 1981-1985, când a avut printre alte îndatoriri şi trecerea pe avionul IAR-93 a primilor piloţi militari români din cadrul aviaţiei militare. În această calitate a zburat ca instructor de zbor pe avionul IAR-93 în perioada octombrie 1981-prilie 1982 pentru trecerea pe acest avion a primilor piloţi operaţionali din cadrul aviaţiei militare. Ulterior a continuat activitatea de instructor de zbor pe avionul IAR-93 contribuind la formarea de noi piloţi şi instructori pe acest avion din cadrul R. 67 Av. V.B. Craiova. A fost instructor de zbor la primul zbor executat de către un pilot militar pe timp de noapte-locotenent-colonelul Romulus Bozeşan-comandantul R. 67 Av. V.B., cu avionul IAR-93, în data de 27.06.1986.
În perioada 1986-1989 a îndeplinit funcţia de locţiitor pentru zbor al şefului Departamentului Aviaţiei Civile şi şef al Inspectoratului Aeronautic Civil, perioadă în care a zburat avionul TU-154.
În perioada 1990-1994 a îndeplinit funcţia de locţiitor pentru zbor al comandantului Aviaţiei militare, iar la data de 05.01.1994 a trecut în rezervă, la cerere. A condus programul de trecere la zborul pe avionul MIG-29 a primei grupe de piloţi care au făcut trecerea în U.R.S.S. fiind primul pilot militar care a zburat acest tip de avion.
În cariera sa a urmat cursurile mai multor specializări, dintre care amintim:
— curs privind prevenirea accidentelor de aviaţie-Institutul Regal de Tehnologie din Stockholm, Suedia, 1980;
— curs privind siguranţa zborului-Federal Aviation Authority, SUA, 1988;
— cursul postacademic superior la Academia militară de comandă, în perioada septembrie 1991-iunie 1992.
Ca pilot a zburat avioanele MIG-15, MIG-21, MIG-23, MIG-29, IAR-93 şi TU-154 şi elicopterul IAR-316.
A fost autorul mai multor lucrări, studii, articole şi comunicări ştiinţifice publicate/prezentate în aviaţia militară, industria aeronautică sau presă, dintre care amintim:
— Siguranţa zborului şi cauzele accidentelor de aviaţie;
— Optimizarea acţiunilor de luptă folosind metode matematice (cercetarea operaţională);
— Modernizarea tehnicii de aviaţie (programul MIG-21 LANCER, SOCAT şi IAR-99);
— Criterii de evaluare şi metode de încercare în zbor a aeronavelor;
— Organizarea şi modernizarea forţelor aeriene.
În cadrul articolului „Consideraţii privind metodica pregătirii piloţilor pentru rezolvarea cazurilor speciale în zbor” publicat în Buletinul Aviaţiei militare nr. 3/1986 a făcut următoarea afirmaţie care a rămas ca un laitmotiv pentru piloţii militari:”Pilotul, în cazul unei situaţii de avarie în zbor, este ca un medic la spitalul de urgenţe… pentru copii! Amândoi trebuie să pună foarte rapid un diagnostic corect, în baza unor simptome derutante şi stresante (există totuşi o deosebire: consecinţele tratamentului aplicat de medic le suportă pacientul, pe când în zbor…)”.1