S-a născut în data de 4 martie 1946 în localitatea Sâmboieni, comuna Sânmartin, judeţul Cluj.
Clasele primare şi şcoala generală le-a urmat în localitatea natală şi comuna Sânmartin, pe care le-a absolvit în anul 1961. Cursurile liceale le-a urmat la liceul „Petru Maior” din localitatea Gherla, clasele VIII-IX şi clasele X-XI la liceul militar „Ştefan cel Mare” din localitatea Câmpulung Moldovenesc.
În perioada 15 septembrie 1965-30 decembrie 1968 a urmat cursurile Şcolii militare superioare de aviaţie „Aurel Vlaicu” de la Bobocu, jud. Buzău, secţia de naviganţi activi. Promoţia din care a făcut parte a absolvit în data de 30 decembrie 1968, ca urmare a evenimentelor care au avut loc în august 1968 în Cehoslovacia, fiind ultima promoţie de 4 ani din acele timpuri, ulterior durata şcolii fiind de 3 ani, până în anul 1981 când s-a revenit la durata de 4 ani a şcolii la secţia de naviganţi activi. După absolvire a fost repartizat pilot în cadrul R. 49 Av. V.B. de pe aerodromul Ianca. A urcat toate treptele carierei de pilot pe acest aerodrom, până la funcţia de locţiitor comandant de escadrilă, iar ulterior, în perioada septembrie 1975-august 1977 a urmat cursurile Academiei de Comandă la secţia de aviaţie şi apărare antiaeriană. După absolvirea Academiei a îndeplinit funcţia de comandant al Escadrilei 1-a din cadrul R. 49 Av. V.B. de pe aerodromul Ianca, iar în data de 1 septembrie 1978 a fost numit instructor-şef zbor pentru trageri şi bombardament la nou înfiinţata Divizie 70 Aviaţie de pe aerodromul Boteni perioadă în care a executat zbor şi pe avionul de recunoaştere şi bombardament mediu IL-28 de pe aerodromul Borcea.
Pe data de 01.04.1981 a fost numit în funcţia de comandant al R. 67 Av. V.B.de pe aerodromul Craiova, revenindu-i uriaşa responsabilitate privind trecerea primilor piloţi militari pe avionul IAR-93 şi în continuare a piloţilor din această unitate, precum şi perfecţionarea în zbor a acestora.
În data de 23 august 1984 a deschis în zbor parada aeriană organizată şi desfăşurată cu ocazia acelei zile, zburând în cabina 1-a din primul avion IAR-93 D.C al primei formaţii împreună cu locotenent-colonelul Ştefan Voian în cabina a 2-a.
În noaptea de 27.06.1986, a fost primul pilot militar român care a executat zbor de noapte cu avionul IAR-93 D.C., tot împreună cu locotenentul-colonel Ştefan Voian ca instructor, iar în noaptea de 17.07.1986 a fost primul pilot militar român care a executat zbor de noapte în simplă comandă în tur de pistă şi zonă cu avionul IAR-93. Ulterior, împreună cu locotenent-colonelul Florea Matei, ca instructori au executat zbor de noapte cu piloţii unităţii.
În data de 22.07.1987 a fost numit în funcţia de instructor şef zbor (pentru aviaţia de vânătoare-bombardament, transport şi elicoptere) în cadrul C.Av.M., iar în data de 01.01.1988 în funcţia de comandant al Aeroclubului Central Român, perioadă în care a executat activitate de zbor pe avioanele clasice Zlin-726, PZL-104 şi AN-2. În anul 1990 revine în cadrul C. Av. M. pe funcţia de instructor şef zbor (pentru aviaţia de vânătoare-bombardament, transport şi elicoptere), pentru ca în data de 30.11.1993 să fie numit în funcţia de şef secţie pregătire metodică, licenţe şi brevete la C. Av. M. După revenirea în aviaţia militară a zburat avioanele MIG-15, IAR-93 şi IAR-99. Zburând avionul IAR-99, în anul 1990, în cadrul mitingului aerian organizat şi desfăşurat pe aeroportul Băneasa, a evoluat în cadrul unei formaţii de trei avioane IAR-99, în dispozitiv în săgeată, care au evoluat pe verticală prezentând un program acrobatic. Capul acestei formaţii a fost locotenent-colonelul Romulus Bozeşan, împreună cu maiorul Constantin Matei (Bobe), coechipieri stânga au fost maiorul Victor Szikszai cu locotenent-colonelul Liviu Briciu, iar coechipieri dreapta au fost maiorul Ion Zevedeanu împreună cu locotenent-colonelul Grigorie Stoica (Mitiţă).
În 15.05.1995 a fost numit comandant al Diviziei 70 Aviaţie Bucureşti, iar în august 1997 şef secţie aviaţie şi apărare antiaeriană, direcţia doctrină şi instrucţie din cadrul S.M.G. În mai 1998 a fost numit şef secţie operaţii la S.M.Av. Ap. A.A., apoi şef serviciu operaţii la S.M.Av.Ap.A.A., iar în data de 30.06.2001 a trecut la pensie cu gradul de general de flotilă aeriană, ocazie cu care a executat ultimul zbor din carieră la Craiova, pe avionul IAR-99 împreună cu comandorul Dan Cosăceanu.
În cariera de pilot militar a zburat 12 tipuri de aeronave, avioane clasice: IAK-18, Zlin-726, PZL-104 şi AN-2 şi reactive: MIG-15 (UTIMIG-15, MIG-15 S-102, MIG-15 Bis), MIG-17, IAR-93, IAR-99, F/A-18, F-16D precum şi elicopterul IAR-330, realizând un total de 2263 ore şi 23 de minute de zbor cu 5194 de aterizări, din care pe avionul IAR-93 a executat un număr de 380 ore şi 54 de minute de zbor cu 915 aterizări. În activitatea de zbor a avut calificarea de pilot clasa 1-a şi instructor de zbor în toate condiţiile meteorologice, contribuind la formarea a generaţii:1