„S-a născut la data de 7 februarie 1931 în localitatea Piatra, jud. Constanţa.
A absolvit Şcoala militară de ofiţeri aviaţie nr. 2 de la Focşani, fiind promoţie 30 decembrie 1951, brevetat pe avionul IAK-11.
A fost încadrat instructor de zbor pe avionul Nardy, la şcoala militară de ofiţeri aviaţie nr. 2 Focşani. Printre piloţii de legendă cărora le-a fost instructor pe acest tip de avion au fost Iancu Gheorghe şi Adămiţă Vasile, care vor face parte din prima escadrilă de avioane supersonice din România, Esc. 1-a din R. 226 Av. Vt. R de pe aerodromul Deveselu, încadrată cu avioane MiG-19. Cu colonelul aviator Iancu Gheorghe va fi coleg, peste ani, ca piloţi de încercare la C.Î.Z. Craiova pe avionul IAR-93 pentru o scurtă perioadă de timp.
În anul 1956 este încadrat instructor de zbor la Regimentul aviaţie şcoală cu reacţie de pe aerodromul Bacău, pe avionul Mig-15, unde va fi prieten şi coleg cu un alt mare pilot al aviaţiei militare reactive româneşti, Mako Alexandru.
În anul 1960 a fost trecut în rezervă şi reprimit în toamna anului 1961, când a fost încadrat pilot în cadrul Esc. a III-a de la R. 91 Av. de pe aerodromul Deveselu, în patrula comandată de Oprescu Nicolae. Comandant al acestei escadrile era maiorul Dumitraş Vasile iar locţiitor maiorul Liubec (ulterior Cristescu) Vladimir. A trecut ulterior pe av. MIG-21, îndeplinind funcţia de comandant de escadrilă în cadrul R. 91 Av. V. de pe aerodromul Deveselu, iar în anul 1968 a fost încadrat pilot de încercare la U.R.A. Bacău.
În 31 octombrie 1974 a executat primul zbor cu avionul militar reactiv de producţie românească IAR-93, pe aerodromul Bacău, zbor care a avut durata de 20 de minute.
În perioada 1976-1978 a activat pilot de încercare pe av. IAR-93 la C.Î.Z. Craiova.
În anul 1978 a fost încadrat la Pipera, la Întreprinderea de avioane Bucureşti, unde a fost pilot de încercare pe avioanele BN-2. A avut şi un caz special când a aterizat un avion BN-2 fără ampenaj.
În întreaga sa carieră a zburat un nr. de 29 de tipuri de avioane şi variante ale acestora, executând un nr. total de 3952 ore şi 34 minute de zbor cu 10.386 de aterizări, din care 13 tipuri de avioane clasice-Bucker, Fleet, Nardy, Ju-52 B, Fiesler Storch, PO-2, IAR-80, IAK-11, IAK-18, IAR-813, An-2, BN-2 şi IAR-827- pe care a executat 2137 ore şi 27 de minute de zbor cu 6237 de aterizări şi 16 tipuri şi variante de avioane militare reactive-UTIMIG-15, MIG-15, MIG-15 Bis, UTIMIG-15 varianta cehoslovacă, S-102, MIG-17 F, MIG-17 PF, MIG-19 P, MIG-19 PM, MIG-21 U, MIG-21F 13, MIG-21 RFM, MIG-21 SPS, MIG-21 M, L-29 şi IAR-93-pe care a executat 1815 ore de zbor şi 7 minute cu 4149 de aterizări.
Pe avionul IAR-93 a executat un număr de 125 de ore de zbor şi 32 de minute cu 134 de aterizări. În data de 24 noiembrie 1977, în timpul unui zbor de încercare pentru determinarea vitezei maxime cu avionul IAR-93 D.C. nr. 01, în echipaj cu col. Ailiesei Petru, la viteza de 1050 km/oră, s-a rupt stabilizatorul, avionul a intrat în vrie pe dreapta la înălţimea de 400 de metri, piloţii fiind nevoiţi să se catapulteze; colonelul Ailiesei Petru a catapultat la înălţimea de 300 de metri, iar colonelul Stănică Gheorghe a catapultat la înălţimea de 100 de metri, pe raza localităţii Vulpeni, jud. Olt.
A fost recompensat cu mai multe ordine şi medalii.
A ieşit la pensie în anul 1982 şi s-a stabilit în Bucureşti. S-a ridicat la escadrila din ceruri pe a 13 februarie 2019″1