Caracteristicile principale ale motorului Viper 632-41(Viper 633-47)
Tipul motorului- turboreactor;
Concepția constructivă-flux axial;
Sensul de rotație-I.A.C.(privind din spate sau din cabina avionului, din scaunul de catapultare);
Caracteristici de gabarit și greutate:
– lungimea: 226, 876 cm;
– lățimea: 70,80 cm;
– înălțimea: 81,18 cm;
– masa : 378 Kg;
– greutatea tubului cu reacție: 45 kg.
Performanțe
|
Turația |
Tracțiunea la sol(kgf) |
Consum combustibil la sol(l./oră) |
Tg (C) |
Pres. Ulei (kgf/ cmp) |
Timp Funct. (min.) |
|
Ture/min. |
(%) |
||||||
Maxim La decolare |
13.760 |
100 |
1814 (2224 cu P.C.) |
2230 |
770 |
2,1+_0,35 |
20 |
Intermediar |
13.500 |
98 |
1605 |
2000 |
740 |
2,1+_0,35 |
30 |
Maxim continuu |
13.050 |
95 |
1400 |
1720 |
680 |
2,1+_0,35 |
nelimitat |
Relanti |
5.500 |
39-42 |
98 |
317 |
450 |
0,56-1,75 |
nelimitat |
Compresorul:
– 8 etaje;
– prelevări aer-pentru servicii avion;
Sistemul de combustie:
– tipul-cameră inelară(injectarea cu vaporizatoare);
– pozițiile bujiilor- 3 și 8(privind din spate);
Sistemul de combustibil:
– semnalizator diferențiat de joasă presiune; reglat la 3+_ 0,5 psi( 0,211 +_ 0,035 kgf/cmp);
Temperatura maximă a combustibilului-60 grade Celsius;
Turbina:
– tipul-acțiune/reacțiune;
– etaje-2;
Sistemul de ungere:
– tipul uleiului- mărci autorizate: Shell A.S.T.O. 500 și Mobil Jet;
– capacitatea rezervorului de ulei-6,25 litri;
– capacitatea sistemului(motorul amorsat și rezervorul plin)-7,38 litri;
– ulei utilizabil-3,98 litri;
– ulei reutilizabil-2,27 litri;
Presiunile uleiului:
– normală, la un turaj de 95%, la o temperatură a uleiului de 60 de grade Celsius și mai ridicată- 2,1 +_ 0,35 Kgf/cmp;
– minimă, la un turaj de 40%, la temperatura uleului de 60 de grade Celsius și mai ridicată-0,7 kgf/cmp;
– maximă, la un turaj de 40%, la temperatura uleului de 60 de grade Celsius și mai ridicată-1,75 kgf/cmp;
– minimă, pentru îndeplinirea misiunii, la temperatura maximă a uleiului-0,35 kgf/cmp;
– semnalizarea de alarmă la joasă presiune-6+_0,5 psi( 0,422+_ 0,035 kgf/cmp);
– minimă în condiții de suprasarcină negativă-nicio limită, dar trebuie să se ia măsuri pentru a atinge un „g” pozitiv într-un interval de 30 de sec.;
Temperaturile uleiului:
– minimă pentru pornire: -26 grade Celsius;
– minimă pentru funcționarea la presiunea minimă de 0,35 kgf/cmp: – 26 grade Celsius;
– temperatura maximă a uleiului: + 155 grade Celsius;
Consumul de ulei:
-minim(la un turaj de 95%): 0,513 l/ora de zbor;
– maxim(la un turaj de 95%): 0,71 l/ora de zbor;
Restricții de funcționare (pentru ambele tipuri de motoare)
– supraturația maxim admisă: 103% pentru maxim 20 secunde;
– temperatura maximă de pornire-reaprindere: 770 grade Celsius pentru maxim 5 secunde;
– timp de încălzire după pornire la turajul de 95%: 1 minut;
– presiunea uleiului la suprasarcini negative: o kgf/cmp pentru maxim 30 secunde;
– diferența între turajele celor două motoare în intervalul 70-100% și în urma unei reprize de la 60 la 100%: maxim 1%;
– consumul de ulei: 0,513-0, 71 l./oră;
– condiții de givraj: temoeratura: 0-6 grade Celsius; umiditatea: 50%; vizibilitatea: 500 metri;
– timpul de repriză: 3,2-3,7 secunde.
Limite de funcţionare la regimul maxim cu P.C. cuplată:
– turaţia: 100% + 0,2 – 0,5;
– temperatura maximă: 772o ;
– durata maximă de funcţionare: 10 minute, care erau incluse în cele 20 de minute reprezentând durata maximă de funcţionare în regim maximal fără P.C.;
Grigore Leoveanu