În zilele de 22-24.05.1972, la I.R.A. Bacau au avut loc întâlnire a delegaților intreprinderilor de aviație, pentru a decide repartizarea fabricării componentelor de structură ale prototipului.
M.I.C.M. – C.I.A.R.: col. Ing. Rovența Constantin, mr. ing. Filipescu Alexandru, col. Ing. Aurel Adăscaliței
I.M.F.C.A.: col. dr. Ing. Moisei Eufemie, ing. Zanfirescu Theodor
I.R.M.A.: col.ing. Trofin Ion, lt. col. Ing. Pascaru Eugen, lt.col.ing. Baroc Teodor
I.C.A. Brasov: lt. Col. Ing. Barbu Dumitru, ing Berențeanu E.
În urma analizelor făcute de specialiști, s-a făcut departajarea fabricației subansamblelor avionului în perioada 1972-1973.
În urma acordului guvernamental româno-iugoslav care prevedea realizarea prototipului până la data de 31.12.1973 a prototipului avionului, prin ordinul ministrului M.I.C.M., nr. 1 din 31. 07. 1972 au fost nominalizate intreprinderile care vor participa la construcția sa:
- Intreprinderea de Reparat Material Aeronautic București
- Intreprinderea de Constructii Aeronautice Ghimbav
- Întreprinderea de Reparat Avioane Bacau
Fabricația prototipului urma sa fie coordonată de I.R.A. Bacău1
„Coordonatorul construirii prototipului românesc a fost numit inginerul Filipescu Alexandru din cadrul Centralei Industriale de Mecanică Fină şi Aeronautică Bucureşti(C.I.M.F.A.) din subordinea Ministerului Industriei Construcţiilor de Maşini(M.I.C.M.), care relata:„În realizarea prototipului problemele au fost multe şi diverse-în special pentru partea română, care nu mai avusese astfel de probleme legate de proiectarea şi fabricaţia aeronavelor; trebuie să recunoaştem că partea iugoslavă ne-a fost de un real ajutor în rezolvarea acestor probleme, în spiritul reciprocităţii; spun acest lucru deoarece ulterior, pe măsură ce dotarea noastră pe linie de proiectare şi fabricaţie a evoluat, le-am întors ajutorul.
În primăvara anului 1974 a început programul de testare la sol a sistemelor instalate la bordul avionului şi s-au executat verificările la sol a instalaţiilor, sistemelor electrice şi electronice de bord.”2