Reducere greutate

Pentru reducerea greutătii avionului, în diferite variante,   activitățile de reproiectare au fost efectuate la:

  • aripă (revederea dimensiunilor elementelor portante și neportante);
  • fuzelajul principal și posterior
  • anularea unor pereți dubli pentru rezervoarele de combustibil din fuzelajul central;
  • reproiectarea frânelor aerodinamice de pe fuzelajul central pe fuzelajul posterior;
  • unificarea rezervorului 1 cu 2 și anularea peretelui despărțitor;
  • reducerea lungimii fuzelajului anterior prin anularea secțiunii dintre cadre 15 și 16;
  • reconstituire ampenaj vertical;
  • reconstituirea elementelor instalației de armament;
  • reconstituirea unor trasee, redimensionarea unor circuite și înlocuiri de agregate.

               Toleranță maximă pozitivă admisă la greutate:

  • greutate maximă de decolare în varianta de baza 8447 Kg;
  • greutatea maximă în varianta de încărcare maximă 10075 Kg.

Motoarele cu postcombustie au creat o nouă problemă datorită faptului că, în final,  camera de ardere a rezultat cu 90 Kg mai mult, ceea ce a dus la montarea de plumb, pentru asigurarea centrajului la SC în fuzelajul anterior, iar la DC in fuzelajul posterior.

               La avioanele de dublă comanda pentru eliminarea lestului din plumb s-a făcut propunerea de montare a unui avantplant (canard).

               A fost montat pe un avion de dublă comandă și s-au facut încercari in zbor, rezultatele fiind favorabile. Solutia nu a fost aplicată.

Simion Tătaru

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *