Actul constitutiv a fost Hotărârea Consiliului de Miniştri nr.23/1972 privind înfiinţarea Uzinei de avioane Craiova. 20 ian. 1972.
„Construirea Întreprinderii de Avioane Craiova a început în anul 1972, fiind realizată pe un teren dispus în partea de nord a aerodromului Craiova, pe care se aflau o parte din staţiile de radiolocaţie aparţinând Nodului Radiotehnic ce deservea zborul, astfel încât, din acel an Batalionul de radiolocaţie şi punctul de comandă al unităţii au fost dislocate pe un teren aflat pe raza localităţii Cârcea.
La începutul construcţiei şi până la finalizarea pavilionului administrativ, personalul din conducere şi cel T.E.S.A. (Tehnic, Economic, Secretariat şi Administraţie) şi-a desfăşurat activitatea într-un pavilion administrativ aparţinând Întreprinderii Electroputere Craiova, iar I. Av. Craiova era denumită codificat „Uzina 444”. De asemenea, şi alte secţii, ateliere şi laboratoare, până la finalizarea halelor şi birourilor, şi-au desfăşurat activitatea, cu personalul existent, care era în schemă redusă, tot în pavilioane aparţinând Întreprinderii Electroputere Craiova.
În vederea încadrării cu personal au fost selecţionaţi tineri absolvenţi ai facultăţilortehnice, atât de profil, cum era facultatea de aeronave, cât şi din alte domenii, cum ar fi Facultatea de construcţii mecanice sau de alte profiluri tehnice, precum şi personal cu studii medii, liceale sau absolvenţi ai diferitelor şcoli profesionale.
Mare parte din personalul selecţionat şi angajat al I. Av. Craiova, până la finalizarea lucrărilor de construcţie a halelor şi locurilor unde urma să se desfăşoare activitatea au fost trimişi la cursuri de calificare şi/sau perfecţionare, precum şi pentru a lucra în alte întreprinderi şi /sau instituţii cu profil aeronautic, cum ar fi I.R.A. Bacău, I.R.M.A. Bucureşti, Ghimbav etc. pentru a căpăta experienţă.
De asemenea, în cadrul personalului selecţionat au fost transferaţi şi/sau detaşaţi de la aceste întreprinderi de profil foarte mulţi specialişti, mai ales la începutul activităţii I.Av. Craiova, care aveau experienţă, în special de la I.R.A. Bacău.”1