M.m. Ştefan Răduică

:”Din punctul meu de vedere avionul IAR-93 a fost un avion bun şi mi-a părut rău de el că l-au scos din exploatare. Chiar dacă tăiam jumătate din avioane şi tot ar mai fi zburat 20 de ani. A fost un avion care nu trebuia să stea, cu cât zbura mai mult, cu atât scădea rata defecţiunilor. La Alexeni, când am fost la paradă, au mers foarte bine, nu am schimbat la ele decât becuri. Îmi pare rău că s-a desfiinţat unitatea de la Craiova; să razi o parte din istoria aviaţiei, să rupi aripile unui avion românesc. Când am plecat noi, când s-a desfiinţat unitatea, orice avion putea fi pornit. Eram ofiţer de serviciu aici(n.a.-la Craiova) şi eu am primit o notă telefonică de la Divizia de la Timişoara transmisă de căpitanul Iancovescu(ulterior s-a numit Plăcintă), prin care ni se ordona ca în termen de 15 zile să fie distrusă documentaţia tehnică de exploatare a avioanelor IAR-93. Scriam la nota telefonică şi plângeam. La nivel de ţară, prin unităţile prin care am fost după aceea se spunea:ce-aţi făcut voi la Craiova, că am făcut o struţo-cămilă de avion, dar ei nu ştiau că acel avion a zburat 20 de ani aproape, fără mari probleme, fără să omoare pe cineva din vina sa, în raport cu ce s-a întâmplat la MIG-21”.1 

  1. Lt. cdor. av. rz. Gheorghe-Ion Vaida -„IAR 93 Oameni și fapte”, Editura Global Media, Sibiu 2016, pag. 342