Pentru reducerea greutătii avionului, în diferite variante, activitățile de reproiectare au fost efectuate la:
- aripă (revederea dimensiunilor elementelor portante și neportante);
- fuzelajul principal și posterior
- anularea unor pereți dubli pentru rezervoarele de combustibil din fuzelajul central;
- reproiectarea frânelor aerodinamice de pe fuzelajul central pe fuzelajul posterior;
- unificarea rezervorului 1 cu 2 și anularea peretelui despărțitor;
- reducerea lungimii fuzelajului anterior prin anularea secțiunii dintre cadre 15 și 16;
- reconstituire ampenaj vertical;
- reconstituirea elementelor instalației de armament;
- reconstituirea unor trasee, redimensionarea unor circuite și înlocuiri de agregate.
Toleranță maximă pozitivă admisă la greutate:
- greutate maximă de decolare în varianta de baza 8447 Kg;
- greutatea maximă în varianta de încărcare maximă 10075 Kg.
Motoarele cu postcombustie au creat o nouă problemă datorită faptului că, în final, camera de ardere a rezultat cu 90 Kg mai mult, ceea ce a dus la montarea de plumb, pentru asigurarea centrajului la SC în fuzelajul anterior, iar la DC in fuzelajul posterior.
La avioanele de dublă comanda pentru eliminarea lestului din plumb s-a făcut propunerea de montare a unui avantplant (canard).
A fost montat pe un avion de dublă comandă și s-au facut încercari in zbor, rezultatele fiind favorabile. Solutia nu a fost aplicată.
Simion Tătaru