Diferențe constructive preserie/serie
Aripa avioane preserie
Aripa avioane serie
Aripa la avioanele de preserie 1 era de construcţie metalică, de formă trapezoidală în plan. Începând cu avioanele de preserie 2(mai puţin avioanele de S.C. nr. 150-153 şi avioanele de D.C. nr. 181, 183 şi 184), bordul de atac al aripii avea coarda extinsă la încastrarea cu fuselajul. Această soluţie tehnică a fost adoptată la propunerea părţii române, în urma unor încercări executate pe machetă în tunel aerodinamic, în domeniul vitezelor subsonice. În urma acestor încercări s-a concluzionat că mărirea coardei la încastrarea aripii cu fuselajul duce la o creştere a stabilităţii avionului, respectiv a stabilităţii statice laterale. Deoarece această propunere trebuia avizată şi de partea iugoslavă, până la soluţionarea ei, producţia, pe loturi de avioane a continuat şi, din această cauză, primele avioane IAR-93 de preserie 2 de S.C. nr. 150-153 şi avioanele IAR-93 de D.C. nr. 181, 183 şi 184 au fost construite fără această soluţie tehnică. Ca urmare a adoptării acestei soluţii tehnice, unghiul în plan al aripii s-a mărit de la 35o la 43o.
Din punct de vedere al structurii de rezistenţă, aripa avioanelor de serie avea ca particularitate lipsa căptuşelii din lemn de balsa în interiorul chesonului de torsiune şi realizarea sub formă integrată a rezervoarelor de combustibil de plan(aripă).
În bordul de atac al aripii(în vecinătatea extremităţii) erau montate antenele de la staţia SPO-10(Sirena) şi detectoarele de asimetrie din circuitul de sincronizare a voleţilor de bord de atac.
În ceea ce priveşte cuţitele aerodinamice de pe extradosul aripii, toate variantele au fost prevăzute cu această soluţie constructivă, diferenţa fiind aceea că la avioanele de preserie erau prevăzute două astfel de cuţite, iar la avioanele de serie a fost eliminat cuţitul aerodinamic dinspre fuselaj, fiind păstrat doar cel, de dimensiuni mai mici, dinspre extremitatea aripii. Soluţia tehnică adoptată avea scopul creşterii stabilităţii statice laterale, iar eliminarea unui cuţit aerodinamic la avioanele de serie, respectiv a celui dispus spre fuselaj, s-a datorat adoptării creşterii coardei la încastrarea aripii cu fuselajul, începând cu avioanele de preserie 2 de la numărul de înmatriculare nr. 154, soluţie tehnică adoptată în acelaşi scop al creşterii stabilităţii statice laterale.1